• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Klarnakortet via klarna-appen

Nisse123

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
14 December 2019
Meddelanden
88
Mottagna reaktioner
12
Poäng
52
Har 45K totalt. Senaste uttag var på 15K och då var min buy-power också på 0. Jag har testat och kunde göra ett nytt engångskort igen på t.ex. 50K. (Inget jag använde, bara för att testa)

Min Creditsafe är på Medel och inkomst synlig från 2019 är endast 180K. Vet inte om de baserar utifrån att jag använt deras tjänster i flera år och aldrig missat betalning eller liknande.

Hej dukeamo:) jag kunde göra engångskort på 13.000 i går . Måste jag vänta 24 h innan jag kan testa ett nytt belopp . Nu står det på mitt klarnakort att jag har litet köputrymme . Kunde du göra ett 50.000 kr köp ändå ? Mvh Nisse
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 361
Mottagna reaktioner
799
Poäng
677
Man kan göra kort men inte handla för dem om man inte har utrymme i "krediten" (jag var tvungen att testa bara för att och jag kunde göra ett kort men köpet gick inte igenom "för litet kredituutrymme")
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 279
Mottagna reaktioner
881
Poäng
717
Jag hade 0 i kreditutrymme på Klarna-kortet och kunde plocka ut 15000 igen ändå konstigt nog. Ska nog göra ett till uttag i Oktober för att lösa några flera så får se om det går igen.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 636
Mottagna reaktioner
1 180
Poäng
927
Jävla mongo-Klarna. I onsdags hade jag ca 11.000 i uppskattat köputrymme. När jag idag skulle tanka bilen på några hundringar gick köpet inte igenom. Köputrymmet hade då hux flux ändrats till 0 :D Fattar inte hur de gör sina uppskattningar. Hur kan det bara ändras så där från en dag till en annan?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 753
Mottagna reaktioner
13 037
Poäng
10 087
Jävla mongo-Klarna. I onsdags hade jag ca 11.000 i uppskattat köputrymme. När jag idag skulle tanka bilen på några hundringar gick köpet inte igenom. Köputrymmet hade då hux flux ändrats till 0 :D Fattar inte hur de gör sina uppskattningar. Hur kan det bara ändras så där från en dag till en annan?

Kan hålla med. Köpt bil på klarnakortet. Inga problem, betalade av nästan hela. Fick inte köpa Alvedon för 10 spänn på apotea.
 

Aleeex

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
30 April 2019
Meddelanden
521
Mottagna reaktioner
405
Poäng
527
Jag har använt klarna kortet så att krediten varit uppe på 55.000kr som högst och är nu nere på ca 50.000kr och kan göra ett köp på 10.000kr enligt köputrymmet på klarnas sida. Känns som det är ganska högt jämfört med många andra här? Tycker det är ganska konstigt för har inte dom bästa förutsättningarna.
 

Larryboy

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
27 December 2018
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
109
Poäng
317
Jag har använt klarna kortet så att krediten varit uppe på 55.000kr som högst och är nu nere på ca 50.000kr och kan göra ett köp på 10.000kr enligt köputrymmet på klarnas sida. Känns som det är ganska högt jämfört med många andra här? Tycker det är ganska konstigt för har inte dom bästa förutsättningarna.
En kanske besvarad fråga innan men hur ser man sin kreditgräns? Min står ba stort?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp